Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Min fredag

Publicerad 2013-09-27 21:45:00 i Allmänt,

Dagen började med skola 8-16! Jag tror att jag hade min svåraste lektion i livet idag altså! Haha! Kursen om sediment transport som till en början verkade intressant och ganska lätt, förvandlades till en total mardröm! Sweet jesus så många konstiga mattematiska formler en flod med lite sedimentpartiklar kan bidra med! Det största problemet under föreläsningar med matte och härledning av formler är att tavlan svämmar över av bokstäver! Vilken bokstav betydde nu vad? Sigma, täta, epsilon, äta, gamma, fi, xsi .. osv. Och det blir inte lättare av att läraren struntar i att berätta vad bokstäverna betyder.. Det är ju "självklara grejer vid det här laget" och "de där lärde ni ju er för 3 år sedan så det behöver vi inte gå igenom igen"... Så brukar det låta på föreläsningarna! Åhhh!
 
Åh just det! En gång under föreläsningen dök det upp en siffra på griffeltavlan.. Nummer 3 var det. Jag blev först lite ställd och tänkte: Va? Är det sant? Ska det verkligen vara en siffra, eller har han snurrat trean åt fel håll? Men det var sant. Haha, ja det är lätt att bli lite galen..
Efter skolan var jag på lite dåligt humör så därför passade det ju bra med en joggingtur! Jag tycker det är ganska skönt att springa av sig när man har lite aggression i kroppen! Det blev faktiskt 1 mil!!! (Dvs. 10 000 = en-mil-i-meter..hehe). Springrundan var jättemysig! Om man springer 200m från mitt hus kommer man till en å som man kan jogga längs med en bra stund! Såhär ser det ut:
Efter joggingen lagade jag persiljebiffar med klyftpotatis, pumoa, rödlök och svampsås! Mums!!
Nu ska jag dricka cocca och titta på Skavlan! Imorgon ska jag åka till Vercors och göra något som heter "Canyoning"! Det kommer ett reportage om det imorgon! 
Hoppas ni har haft en härlig fredag allihopa! Trevlig helg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela