Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Lördagsvandring

Publicerad 2013-09-14 18:47:00 i Allmänt,

Idag har jag och ett gäng med utbytesstudenter, rumskompisar och andra kompisar vandrat i Belledonne lite utanför Grenoble. Vandringsturen startade på 1100m höjd och sträckte sig till målet för dagen som var en vacker sjö "Lac Crozet" på 1970m (nästan lika högt som kebnekaise). Stigningen var tuff och efter 5,4 km kom vi äntligen upp. Som vanligt var utsikten helt fantastisk! Sedan traskade vi samma väg tillbaka. Konditionen är inte den bästa och jag tror att jag kommer behöva många bergsturer innan jag kan skutta och studsa upp för berget som några av de förbipasserande fransmännen. På vägen upp krampar det i vaderna och på vägen ner värker det i knäna. Men övning ger färdighet! Något som verkar vara väldigt inne här i bergen kring Grenoble är "Trail running", vilket kort och gått innebär löpning i bergen. Wow vilken sport, jag är imponerad!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela