Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Jag är tillbaka!

Publicerad 2013-09-05 22:42:00 i Allmänt,

Hallå allihopa! Nu är jag tillbaka efter en oförskämt bra semester med 4 dagar i Provence i södra Frankrike. Jag har blivit solbrun, besökt många fruktmarknader och badat i havet! Och såklart har jag ätit en hel del baguetter, pizza och pasta! Det är en lättilgänglig lunch som turist i frankrike, till skillnad från min favorit falafel som nog inte ens finns med på kartan här borta tror jag. Tyvärr har olika ställen på kroppen fått lida av alla kolhydrater så imorgon börjar rivstarten på mitt nya liv som innehåller träning! Fortsättning följer. 
 
Jag och nya kompisen Theresa fick under semestern också uppleva en hel del visslande, tutande, och blängande (med hakan i gatan)!! Fransmänn är vidriga, Blurk! Det märks verkligen att det är ont om tjejer med blond hårfärg såhär års på riviäran... 
 
 Här kommer lite bilder iallafall! Jag börjar baklänges ordning: Aix en provence, Cassis, Marseille, Håll tillgodo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela