Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Flygplanstrixet

Publicerad 2013-09-11 15:17:46 i Allmänt,

När jag är ledsen eller har problem brukar jag låtsas att jag sitter i ett flygplan som åker runt jorden. Jag tittar ut genom fönstret och nedanför kan jag se berg, öken, skog, sjöar, hav, städer, åkrar osv. När jag tittar ut genom flygplansfönstret kan jag också se alla människor som bor på jorden. Några är glada och några är ledsna. Några har stora problem och några har små problem. Jag inser att jag inte är ensam och att det med all säkerhet finns någon där nere som har större problem än vad jag har. Då känns mitt problem inte lika problematiskt längre och jag känner mig tacksam över att jag inte har något värre problem. Som i detta fallet, att fransmännen ljuger om engelskan och att jag kanske får plugga extra när jag kommer hem till sverige är tråkigt och störigt, men det är faktiskt en fis i rymden jämfört med mycket annat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela