Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Min nya cykel!

Publicerad 2013-09-26 16:21:00 i Allmänt,

Igår hyrde jag en cykel och det kostade faktiskt bara 35 euro för att hyra i 3 månader! Bygellås och vanligt inbyggt lås ingick + cykelkorg som kommer om en vecka! Sadeln är nästan lika stor som en helt vanlig stolsits så jag har redan fått lite ont i rumpan hehe. Såhär ser den ut iallafall: 
 
 
Det gick bra på bostadsbidragskontoret idag! De ville inte ha mitt personbevis som jag kämpat med så mycket så det var ju lite tråkigt, men bra var iallafall att de inte behövde några mer papper från mig! Nu är det bara att vänta och se om det funkar! 
 
Veckans Bonde söker fru kommentar:
I vanlig ordning är det brevutdelning i första programmet! Jag undrar hur jag skulle reagera om jag fick så många kärleksbrev på en gång! Det är imponerande att bönderna klarar av att hålla nerverna i schack i TV. En besvikelse i första programmet var beskedet om att Jenny från Dösjöbro inte kommer följas i TV! Åh altså vilken fantastisk skånsk dialekt hon hade!
 

Kommentarer

Postat av: Elisabet Hall

Publicerad 2013-09-26 18:55:27


Hej Ellen! Jag såg vilken häftig cykel du skaffat dig. Här hemma rullar allt på. Vi har redan haft frost på nätterna. På måndag ska jag gå på bio och se Skumtimmen. Det var en bok jag gillade mycket och nu ser jag fram emot filmen. Tack så mycket för kortet, det ser verkligen häftigt ut med alla alptopparna! Kram Elisabet


Svar: Hej Elisabet!
Så roligt att få meddelande från dig! Här i Frankrike är allt jättebra. Nu har skolan kommit igång ordentligt och det känns riktigt spännande. Tyvärr är några av kurserna ganska svåra (mycket matte och knepiga formler och ekvationer), men jag får jobba på ordentligt så ska jag nog klara det! Vädret är fortfarande jättefint och denna veckan har det varit runt 25 grader nästan varje dag. Det känns jättelyxigt!

Vad roligt med bio! Jag har inte läst den boken men jag tittar på nyhetsmorgon här från Frankrike på TV4Play och en morgon var Lena Endre med i en intervju och berättade om filmen! Den lät riktigt spännande! Hoppas filmen är lika bra som boken!

Ha det bra och hälsa till hela familjen! Vi ses snart!

Kram från Ellen
Ellen Åberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela