Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Crêpes

Publicerad 2013-09-13 09:51:00 i Allmänt,

Igårkväll gjorde jag och rumskompisarna crêpes till middag här hemma! Vad jag kunde se och smaka verkar det inte vara någon skillnad alls på crêpes och pankakor. Båda är lika goda! Rumskompisarna är väldigt snälla och alla kan prata både engelska och franska! Imorgon ska vi gå på vandring till "Les deux Alpes" som ligger 1 timme här ifrån med bil. Det ska bli mysigt!
 
 
Igår var det också sport-mässa för alla studenter här i Grenoble. Jag bestämde mig för att anmäla mig till orientering 2h/veckan. Om jag går på alla träningspass får jag poäng också! 1,5 högskolepoäng :D Hoppas Programledar-Lotta godkänner det.. hehe. Sedan ska jag också gå på gymmet och lyfta lite skrot. Det kostar 20 euro/år! Sjukt billigt!! Och vid sidan om blir det jogging och vandring!
 
Idag är det fredag och jag har inga lektioner i skolan. Idag ska jag försöka plugga lite och sätta mig in i Bergsmekanik-kursen, gå till bibblan och låna en bok, handla mat till utflykten imorgon och sedan åka hem till Erle och laga fransk middag. De senaste dagarna har jag varit lite halv-förkyld så träningen får lugna sig lite.
 
Hoppas ni alla får en härlig fredag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela