Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Canyoning!

Publicerad 2013-09-28 15:43:00 i Allmänt,

OMG! Då har jag testat Canyoning för första gången i livet! Det handlade kort och gott om att hoppa och kasa sig ner för vattenfall, klättra över stenar m.m. Ibland var det djupt så att man behövde simma, ibland hade man bara vatten upp till hälarna och allting sker i en forsande flodfåra! Ni som har åkt vattenrutschbanan "Vildforsen" på badhuset i Växjö kan nog känna igen er lite! Min kompis Elsa från Sverige hade vattentålig kamera så här kommer lite häftiga bilder från dagen:
 
Här är starten! Tvi vale så nervös jag var här altså!!! Jag tänkte: "Bara vi inte ska hoppa ner så är det lugnt"..
Men såklart skulle vi visst hoppa ner... Typ 5 m rakt ner och i vattenfallet.
Vi förbereder oss mentalt... Innan dess fick vi också bada lite i en pöl vid sidan om startplatsen för att kunna vänja oss vid temperaturen. Det var bara 8 grader i vattnet!
Jag väntar på att få firas ner till "hopp-platsen". Ola hoppar därifrån när bilden tas! Snälla nån, hur ska detta gå!?
Jag firas ner... Hejdå! Hoppet gick bra. Jag ville nästan gråta innan jag skulle göra det men alla runt omkring hejade på och jag blev så peppad att jag bara gjorde det tillslut! Wow som det kittlade!! När jag kom upp till ytan tappade jag andan i några sekunder. Tror det berodde på en blandning av nervositet och kyla på samma gång. Men coolt var det ju såklart!
 
I forsen på väg mot mera vattenfall!
Här skulle man kasa ner för vattenfallet (precis som i en vattenrutschkana)
Ingen hade gjort det förut, alla var väldigt exalterade!
Lite canyoning i en grotta också!
 
 
När bilden tas vet vi inte vad vi köar till.. Vi var rädda att det skulle bli mera höga hopp men det visade sig vara en linbana :D Tjohoo!
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
Och så lite mera hopp! Denna gången var det 8 m högt.. Jag valde att firas ner i ett rep under ett vattenfall med högt tryck istället!
 
Jag ger canyoning 10/10 vattendroppar! Får ni chansen så måste ni testa, det var verkligen häftigt! Nu ska jag pausa en stund och sedan blir det plugg resten av helgen! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela