Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Maten på IKEA

Publicerad 2013-10-01 21:13:00 i Allmänt,

Tack vare IKEA är det nu för tiden ganska enkelt för en svensk person att tackla mat-hemlängtan när man bor utomlands - man kan ju hitta allt där! Men jag skämdes faktiskt lite när vi gick förbi julavdelningen... Är det verkligen redan dags för det? Pepparkakshus, glögg, julmust etc. Come on!
 
Nästa vecka ska jag nämligen göra svensk middag här hemma så jag behövde införskaffa lite specialiteér! Till huvudrätt blir det köttbullar med potatis, lingonsylt och sås, och till efterrätt blir det fika med kanelbullar och saft! Jag hoppas att de kommer gilla det!!
 
Det jag saknar mest här borta är:
  • A-fil (eller någon typ av filmjölk). I de stora affärerna kan man hitta tjock yoghurt i 1l-burk (Typ som grekisk yoghuts) men annars är det 6-pack som gäller.
  • Flingor/ mussli utan choklad eller supermycket socker
  • Satsumas (varför finns det inte här? Pappa vet du?)
  • Saft
  • Mörkt bröd
  • Lösgodis
M.m. Men det mesta kan man hitta på ikea som tur är!
 
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-10-01 22:14:56

Du måste prata med dem i butiken. Just nu håller satsumas hög klass! De kan kontakta Totalproduce Sourcing Spain eller Anecoop i Valencia.

Svar: Ja det är bra! Jag ska berätta det för dem och hälsa från dig :)
Ellen Åberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela