Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Tenta nr 4: Rock mechanics

Publicerad 2013-11-19 20:36:00 i Allmänt,

Idag var det Berg, sprickor och tunnlar för hela slanten. Som vanligt var det orättvist lite tid på tentan och denna gången var det så illa att jag knappt hann svara på alla frågorna. Det finns verkligen ingen tid att fundera, tänka efter eller rulla tummarna... DÅLIGT!! Jag som ville visa att jag kunde, men hann inte tänka! Åhh!! Ibland undrar jag hur den franska hjärnan är uppbyggd egentligen? Varför ska man skynda sig så mycket på tentorna? Vad är bäst egentligen? Är det att studenterna svarar på frågorna på längre tid men hinner tänka och det blir rätt, eller än kortare tid men utan att tänka och det blir ofta fel? Hur är det på jobbet egentligen?
 
Efter tentan skrev jag och klassisarna 9 sidor labbrapport! Det rullar på!! Heja heja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela