Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Tenta nr 2: Betongdammar

Publicerad 2013-11-04 23:06:00 i Allmänt,

Det är så sjuuukt stressigt att skriva tenta här i Frankrike. Idag fick vi två A4-papper fullproppade med text (+en  bilaga med karta och höjddata) och man får bara en timme på sig! Först när man får tentan vet man inte om man ska skratta eller gråta. Jag tänker "Är det ett skämt", och "Hur är det möjligt att man ens ska kunna hinna läsa igenom hela texten med frågorna?" Ja egentligen skulle jag nog behöva en timme på mig bara för läsa igenom alla frågor så att man verkligen är med på noterna och vet vad man ska svara. Jag tittar mig omkring på klasskompisarna (ingen varken skrattar eller gråter) och upptäcker att det inte är något skämt. Sedan blir det helt plötsligt brottom. Jag inser att jag inte har tid att få panik när jag bara har en timme på mig. Det gäller att leverera!
 
Här kommer lite highlights from tentan:
 
Det gäller verkligen att lita på magkänslan och helt enkelt skriva ner det första bästa som kommer upp i huvudet när man läser frågorna. Sen går det i princip inte att ångra sig. för det finns inte särskilt mycket tid över till att sudda ut något och göra om.
 
Åh hoppas att jag klarade mig iallafall!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela