Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Längskidor!

Publicerad 2013-12-01 14:34:00 i Allmänt,

Då vad det dags för premiäråket! Tur som jag har är jag rumskompis med Loic som har varit med i franska juniorlandslaget för längdskidor och av honom fick jag låna skidor och pjäxor :) När jag fick utrustningen såg jag att det var något som var lite annorlunda: Pjäxorna gick högre upp på foten än vad mina vanliga pjäxor gör och stavarna gick ända upp till öronen (inte till hakan), det var nämligen Skejt-stilen som vi skulle göra!! Hjääälp! Han berättade att i Frankrike är det mycket vanligare med Skejt-stilen än med den klassiska stilen och att nästan alla amatörer åker skejt för då behöver man inte valla! Smart ju!
 
Det var verkligen coolt att åka upp till bergen och få se all snö i närbild för i Grenoble är det inte någon snö än.
Vi körde totalt 10 km men det blev många pauser eftersom spåret gick rätt upp! På 5 km gick vi 250 höjdmeter! Puuh: 5% lutning i snitt!! Omgz!! Svettigt upp, iskallt ner!
Loic med tävlingsdräkten och allt!
Skejt var kul och gick snabbt, men ganska jobbigt för sillamjölka-muskeln och rump/lår-musklerna!
 
Nu ska jag plugga lite och ikväll är det adventsmys med de andra svenska erasmus-studenterna! 
 
Glad 1:a advent på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela