Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Tisdag

Publicerad 2013-08-27 19:34:00 i Allmänt,

Idag var det franskalektioner hela dagen. Mitt resultat från provet igår visade tydligen att jag var en B1:a och det blev jag ganska förvånad över eftersom jag inte läst franska på 4 år.. Och jag tror nästan att de har blandat ihop mig med någon för på lektionen idag var jag helt chanslös =/ Ska se om jag kan byta till en lite sämre grupp imorgon :)

Efter skolan gick jag och theresa till banken och hade ett bankmöte för att öppna franskt bankkkonto + en speciell försäkring som man behöver för kursregistreringen. Så nu kunde vi bocka av en av alla administrativa sysslor som måste göras från listan. Nästa möte är med professorn för min skola (Ense3) och handlar om att fastställa min studieplan.
 
Igår var det party så alla är lite trötta idag men vi slipper inte undan för Ikväll är det "Rallye coloc" vilket är någon form av tour des chambres, fast i olika hus istället för rum.. Imorgn är det också party.. Ojojoj! Det är slitsamt att vara bytis men väldigt roligt att på ett väldigt enkelt sätt träffa folk från hela världen :) Det enda problemet är att det är svårt att komma ihåg allas namn..

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela