Solcellen

Ellens blogg om livet som utbytesstudent i Grenoble

Randonnée dans les montagnes

Publicerad 2013-08-31 17:32:00 i Allmänt,

Har precis kommit hem från helgens första aktivitet med Erasums-gruppen: Vandring i bergen med sleep-over! Direkt efter franskakursen igår samlades de flesta utbytesstudenterna för att åka buss till bergen. Jag visste bara att vad vi skulle göra men jag vissten inte vart vi skulle och det vet jag nog egentligen inte nu heller om jag ska vara ärlig.. men det spelar ingen roll! Det är såå vackert överallt! Vandringen var toppen och på vår väg till sovstället såg vi både kossor, hästar och hundar! Jag och några till var ekominiska och valde att sova i tält. Det var såklart supermysigt att sova ute i alpnaturen men det var också väldigt kallt då det inte fanns något liggunderlag hehe.
 
Nu när jag kom hem unnade mig lite "fredagsmys" till lunch, dvs tacos! Första maträtten i Frankrike var pasta med färdig tomatsås, nu har jag uppgraderat mig till tacos.. Kanske kan jag avancera till Bouillabaise, singlar eller Beuf Bourginion senare i höst? Je ne sais pas!
 
Ha en bra lördag!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela